Begroting Stichting Montferland Marketing – 2023

Doel is om toe te werken naar 2 vaste medewerkers die marketing activiteiten gaan uitvoeren. Dit is een weergave van de kosten die het aannemen van 2 pt medewerkers zou kunnen kosten. Ik zou kiezen voor de 2 ambtenaren die dit werk al deden. Die kosten maak je nu ook nog steeds dus dan zijn de dames veel beter in te zetten. Dat was begin 2019 direct al het idee, kan nog steeds.

18.000 ( 50 euro per dag voor een heel groot platform )
9.000 ( 25 euro per dag voor kasteelstad campagne )

Dit zijn bestedingen bij Social Media platforms die communicatie uitingen in het Montferland platform kracht bijzetten en ervoor zorgen dat het bereik en het effect steeds groter worden en de betrokkenheid van de Montferland fans groot blijft.

Bekijk hier de social media kanalen.

De Tijd voor Montferland campagne is gerealiseerd en opgezet door bestemmingsontwikkeling specialist Crio. Het werk wat hiervoor , sinds begin 2019, gedaan word zijn de onderstaande zaken.

  1. Arrangementen
  2. Ontwikkeling & Onderhoud Montferland Netwerk
  3. Ontwikkeling toeristische hotspots
  4. Dorpen & verenigingsleven
  5. Online Marketing
  6. Ondernemers Support
  7. Wandel- & Fietsparadijs
  8. Service & Support

Een locatie waar toeristen op een enthousiaste wijze ontvangen worden en toeristische informatie tot zich kunnen nemen. De bemanning van de tip is op vrijwilliger basis. De bezetting en het managen van dit team ligt in de handen van Rob Vister.

Drukwerk en ander promotie materiaal voor het tip en voor toeristische bedrijven in Montferland om uit te delen aan gasten.

Een groot platform als deze met content moet je blijven voeden met content en bestaande content te onderhouden / actualiseren.  Deze post is voor foto en video projecten die we laten uitvoeren door Montferland Media.

Totaal bedrag komt op 186,5k per jaar.

Zaken waar je ook rekening mee moet houden

Onderzoek & ontwikkeling van online en offline concepten voor beter toerisme in Montferland. Tot op dit moment een investering van Crio in dit platform.

Het verder ontwikkelen is erg belangrijk om een platform sterk en krachtig te houden.  De samenwerking met de Oosterburen is er 1 denk ik die bij interreg past , misschien zijn daar mogelijkheden.

  • Kan het ontwikkelen zijn van een nieuw evenement of een toeristische attractie
  • Bedenken, bouwen , implementeren , trainen en begeleiden van het platform in ontwikkeling voor de Oosterburen
  • Een groot landelijk platform voor Maria van Nassau waarbinnen onderzoekers samenwerken en de cultuurtoerist enthousiast word en Kasteelstad bezoekt.
  • Het bouwen van de beeldbank.

Nu betaald door Crio

Als gemeente blijvend investeren in marketing. 

Een Montferland platform krijgt elk jaar dat je erin investeert steeds meer waarde.  Veel groei in toerisme, meer belastinginkomsten. Omzet bij ondernemers , veel meer bezoekers in de dorpen en bij evenementen en een gelukkig inwonersbestand. Een meer jaren begroting op de inhoud is wenselijk.

Vervolg

Niemand buiten onze regio kan dit traject beter vervolgen dan een Stichting als Montferland Marketing waar specialisten zitten die met inzet en beleving beter scoren dan ooit. Ze werken ook voor iedereen , iedereen krijgt maatwerk in begeleiding en aandacht. De resultaten zijn buitengewoon goed te noemen. Beter dan er ooit ‘gescoord’ is in Montferland. Het bereik is gigantisch , dorpen veel drukker, evenementen worden bedacht en direct succesvol gemaakt , zaken die nooit lukten, lukken ! Ondernemers worden geholpen in stormachtige tijden, ook daar is de extra aandacht zeer succesvol.

De St. MM is er voor iedereen , en laat dit nu ook al enige tijd zien.

Politiek

Om van het politieke spel weg te komen en op de inhoud en werken te focussen is volgens mij beter om alleen te werken met een ‘zakenkabinet’. Dus vakmensen op de posities waar kennis en visie nodig is om goed door te pakken.

Bestemmingsmarketing en het management ervan is uitermate complex en vergt specialisten die er ook hun volle aandacht aan kunnen wijden.